Ny kunst i Vestervang Kirke
Viborg: Billedværkstedet i Daghus Viborg holder 16. januar kl. 16-17 fernisering på en ny udstilling på gallerigangen i Vestervang Kirke. De ti kunstnere i Billedværkstedet mødes i vinterhalvåret på Kasernen for at male og maler om sommeren på ture med Kunst og Kulturbussen. Kunstnerne har taget udgangspunkt i De ti bud i de værker, der nu præsenteres som installationskunst i kirken. Værkerne er lavet i genbrugte træskamler fra en gammel gymnastiksal. Værkerne kan ses gennem en lille åbning i skamlen, hvis man bruger en lygte. Holdet glæder sig til at præsentere projektet.
Mest læste
-
Der er en 'ny' Chris i byen - sådan vil han forsøge at smelte to banker sammen
-
Få overblikket: Her er alle vinderne af Byens Bedste 2026
-
Camping- og friluftsbutik er gået konkurs: I de næste dage kan du gøre en god handel
-
Danmarks bedste romkugle er lokal - og nu kan du købe den i resten af landet
-
Missionen lykkedes: Viborg Bryghus er klar til at flytte i nye og længe ventede rammer