Nyt medlem i turistbestyrelsen
Turistforeningen for Viborg & Omegn holdt mandag aften ordinær generalforsamling for godt 60 medlemmer, der vare samlet hos Viborg Golfklub. Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig Karl Marchl som genvalgt formand og Hans-Henrik Madsen som næstformand. I sin beretning roste Karl Marchl Business Region Aarhus og glædede sig over, at flere i år overnattede på egnens hoteller og campingpladser. Overnatningstallet er fra 2014-2015 steget med 4,8 procent på hoteller og 2,6 procent på campingpladser. Turisterne kommer især fra Norge og Danmark og seks af ti bruger deres mobiltelefon til at finde oplysninger, mens de er her, kunne han fortælle i sin beretning. Turistchef Charlotte Kastbjerg fortalte om en ny fælles bookingportal, og om arbejdet med Destination Hærvejen.
Mest læste
-
Der er en 'ny' Chris i byen - sådan vil han forsøge at smelte to banker sammen
-
Få overblikket: Her er alle vinderne af Byens Bedste 2026
-
Camping- og friluftsbutik er gået konkurs: I de næste dage kan du gøre en god handel
-
Danmarks bedste romkugle er lokal - og nu kan du købe den i resten af landet
-
Missionen lykkedes: Viborg Bryghus er klar til at flytte i nye og længe ventede rammer