Høstgudstjeneste i halmkirke
Viborg: Sdr. Rind og Vinkel Menighedsråd holder høstgudstjeneste søndag 13. september kl. 14 ved i halmkirke der er bygget lige midt mellem sognets to kirker. Nemlig ved korsvejen på toppen af Præstebakken på Rindsbækvej. Halmkirken er bygget som vartegn og selve gudstjenesten holdes i SVIFs telt. Alle er velkomne til at komme og hjælpe med at pynte i teltet inden gudtjenesten. En halv time før gudstjenesten vil kornet på marken blive høstet med le som i gamle dage. Gæster må gerne tage blomster, frugt, grønt, gamle høstting og landbrugsting til at pynte med. Efter gudstjenesten er der kaffe, sodavand og kage.
Mest læste
-
Der er en 'ny' Chris i byen - sådan vil han forsøge at smelte to banker sammen
-
Få overblikket: Her er alle vinderne af Byens Bedste 2026
-
Camping- og friluftsbutik er gået konkurs: I de næste dage kan du gøre en god handel
-
Danmarks bedste romkugle er lokal - og nu kan du købe den i resten af landet
-
Missionen lykkedes: Viborg Bryghus er klar til at flytte i nye og længe ventede rammer